Σάββατο 18 Αυγούστου 2018

Συναισθηματικά ώριμος

Συναισθηματική ωριμότητα είναι να γνωρίζεις ότι η ζωή δεν είναι τέλεια.
Συναισθηματική ωριμότητα σημαίνει να είσαι ευτυχισμένος γνωρίζοντας ότι η ζωή δεν είναι τέλεια.
Έρχεται από τα μαθήματα της ζωής, όταν προχωράμε μπροστά, προσαρμοζόμαστε στη ζωή και συνηθίζουμε τους ρυθμούς της.
Ανεβαίνουμε μεγάλες ανηφόρες και ζούμε προσπαθώντας να ενισχύσουμε την εικόνα του εαυτού μας, μαθαίνουμε πώς να αντιμετωπίζουμε τα πράγματα που μας κάνουν να αισθανόμαστε άβολα προκειμένου να μάθουμε, να αλλάξουμε και να αναπτυχθούμε.
Με την πάροδο του χρόνου θα καταλάβετε ότι δεν υπάρχει πιο δυνατή αγάπη από την αγάπη για τον εαυτό μας και ότι αυτή αποτελεί το θεμέλιο για την προσέγγισή μας στη ζωή.
Η αγάπη είναι το στήριγμά μας για να μπορούμε να σηκωνόμαστε κάθε φορά που πέφτουμε και μας βοηθάει να πονάμε λιγότερο κάθε φορά που κάτι μας πληγώνει.
Η συναισθηματική ωριμότητα αναπτύσσεται με την πάροδο του χρόνου από τα χτυπήματα της ζωής. Δεν είναι περίεργο πόσο πολύ μεγαλώνουμε κάθε φορά που βιώνουμε μια περίοδο γεμάτη στρες, θλίψη ή πόνο;
Σε μια ηλικία όπου υπάρχει εγχειρίδιο σχεδόν για τα πάντα ακόμη δεν έχουμε καταφέρει να αποκτήσουμε το Εγχειρίδιο της Ζωής: πώς να ωριμάσετε. Αυτό το μήνυμα φιλτράρεται από οτιδήποτε άλλο μας λέει τι πρέπει και τι δεν πρέπει να είμαστε ή τι πρέπει και τι δεν πρέπει να πετύχουμε.
Επειδή ο καθένας είναι μοναδικός και το βιβλίο Εγχειρίδιο της Ζωής: πώς να ωριμάσετε δεν υπάρχει, δεν υπάρχει κάποια συγκεκριμένη φόρμουλα που θα σας πει πώς πρέπει ή πώς θα ωριμάσετε.
Ξέρω ότι έχω ωριμάσει όταν πλέον δεν χρειάζεται να κρίνω ή να κατηγορώ οποιονδήποτε άλλο για οτιδήποτε μου συμβαίνει.
-Anthony de Mello-
Σημάδια συναισθηματικής ωριμότητας
Έρχεται κάποια στιγμή στο συναισθηματικό μας ταξίδι όπου αρχίζουμε να προβληματιζόμαστε σχετικά με την πορεία που έχουμε χαράξει στη ζωή. Μερικά από τα σημάδια της συναισθηματικής ωριμότητας είναι τα εξής:
Ξέρουμε πότε πρέπει να πούμε «αντίο»
Όλοι οι συναισθηματικά ώριμοι άνθρωποι γνωρίζουν ότι η ζωή είναι πολύ καλύτερη όταν τη ζούμε ελεύθερα.
Ξέρουν πότε πρέπει να αφήσουν κάτι πίσω τους επειδή καταλαβαίνουν ότι αν κοιτάμε πίσω στο παρελθόν δεν μπορούμε να κλείσουμε ορισμένα κεφάλαια της ζωής μας και να θεραπεύσουμε τις συναισθηματικές πληγές.
Αποδεχόμαστε τη ζωή και θεραπεύουμε το συναισθηματικό πόνο
Πότε; Όταν μαθαίνετε από τον πόνο σας, όταν εξαφανίζετε το φόβο της εσωτερικής αναζήτησης για να θεραπεύσετε συναισθηματικές πληγές του παρελθόντος και όταν τελικά κάνετε ένα βήμα μπροστά στη ζωή.
Γνωρίζουμε πώς να μιλάμε για αυτά που σκεφτόμαστε και νιώθουμε
Όταν αποφεύγετε την εσωτερική αναζήτηση, επιτρέπετε σε όλα τα αρνητικά πράγματα του παρελθόντος να διεισδύσουν στο παρόν. Αυτό δεν σας αφήνει πολλά περιθώρια για οτιδήποτε θετικό και σας πληγώνει. Σας πληγώνει πολύ.
Η πνευματική διαύγεια των συναισθηματικά ώριμων ανθρώπων έχει τεράστια απόκλιση από την τεμπελιά και το διαρκές χάος εκείνων που δεν έχουν φτάσει ακόμη σε αυτό το στάδιο ωριμότητας.
Η πνευματική ωριμότητα μας βοηθά να λύνουμε αποτελεσματικά τα προβλήματα της καθημερινότητας.
Σταματήστε να παραπονιέστε
Οι ώριμοι άνθρωποι έχουν μάθει να αποδέχονται καταστάσεις και να αλλάζουν αλλά τα παράπονα δεν ωφελούν σε τίποτα απολύτως.
Συμπάσχουμε με τους άλλους χωρίς να μας καταπνίγουν τα συναισθήματα
Οι ώριμοι άνθρωποι έχουν τη δυνατότητα να ελέγχουν τα συναισθήματά τους.
Μην τιμωρείτε τον εαυτό σας για λάθη που έχουν γίνει
Τα λάθη είναι ο καλύτερος τρόπος για να μαθαίνουμε επειδή μας βοηθούν να κατανοήσουμε τις αδυναμίες μας.
Οι ώριμοι άνθρωποι δεν τιμωρούν τον εαυτό τους λόγω των περιορισμών τους αλλά αναζητούν τρόπους για να τους βελτιώσουν.
Συναισθηματική ειλικρίνεια
Καθώς ωριμάζετε, αρχίζετε να συνειδητοποιείτε ότι τα συναισθηματικά φράγματα σας εμποδίζουν να αναπτυχθείτε.
Αν και είναι αλήθεια ότι ορισμένες φορές τα όρια είναι απαραίτητα, είναι σημαντικό να χαμηλώνουμε τις άμυνές μας ανά διαστήματα.
Οι ώριμοι άνθρωποι απολαμβάνουν το χρόνο που μένουν μόνοι αλλά και το χρόνο που μοιράζονται με τους άλλους
Το παρακάτω κείμενο αποδίδεται στον Τσάρλυ Τσάπλιν. Είτε του ανήκει είτε όχι, είναι μια όμορφη αντανάκλαση της πορείας στη ζωή, στην ωρίμανση και στην αλλαγή:
Έχω συγχωρέσει λάθη που ήταν πράγματι σχεδόν ασυγχώρητα. Προσπάθησα να αντικαταστήσω ανθρώπους που ήταν σχεδόν αναντικατάστατοι και προσπάθησα να ξεχάσω εκείνους που ήταν αξέχαστοι. Έχω ενεργήσει παρορμητικά, έχω απογοητευτεί από ανθρώπους που πίστευα ότι ήταν αδύνατο να συμβεί. Αλλά έχω απογοητεύσει και εκείνους που αγαπώ.
Γέλασα όταν πίστευα ότι δεν μπορούσα. Έχω κάνει αιώνιους φίλους. Έχω αγαπήσει και έχω αγαπηθεί αλλά έχω δεχτεί και την απόρριψη. Έχω αγαπηθεί από κάποιον που δεν έχω αγαπήσει.
Έχω ουρλιάξει και έχω χοροπηδήσει από τη χαρά μου. Έχω ζήσει για χάρη της αγάπης, έχω πάρει αιώνιους όρκους αλλά έχω σπάσει και πολλούς.
Έχω κλάψει ακούγοντας μουσική και κοιτάζοντας φωτογραφίες. Έχω ερωτευτεί με ένα χαμόγελο. Μερικές φορές πίστευα ότι θα πέθαινα επειδή απλά μου έλειπε κάποιος τόσο πολύ.
Έχω φοβηθεί να μην χάσω κάποιον ξεχωριστό (και κατέληξα να τους χάνω έτσι κι αλλιώς). Αλλά επέζησα!
Και είμαι ακόμη ζωντανός!
Δεν προσπερνώ απλά τη ζωή. Ούτε κι εσείς πρέπει να την προσπερνάτε.
ΖΗΣΤΕ!!!
Είναι καλό να πολεμάμε με αποφασιστικότητα, να αγκαλιάζουμε τη ζωή και να τη ζούμε με πάθος. Χάστε με φινέτσα και κερδίστε με τόλμη επειδή ο κόσμος ανήκει σε αυτούς που τολμούν και η ζωή είναι πολύ μικρή για να είναι ασήμαντη.

ΠΗΓΗ:awakengr.com 

12 σχόλια:

Summertime Blues είπε...

ωραίο!

Giannis Pit. είπε...

Ένα συναρπαστικό ταξίδι στην συναισθηματική ωριμότητα το κείμενο. Πραγματικά Σερενάτα μου, η αγάπη είναι εργαλείο ζωής. Και πρέπει πρώτα να αγαπήσουμε και να σεβαστούμε τον εαυτό μας για να μπορέσουμε να προχωρήσουμε περαιτέρω.
Και δεν μιλάμε για εγωπάθεια ή φιλοτομαρισμό μην παρεξηγηθούμε.
Πολύ όμορφο κείμενο.
Να έχεις όμορφη ημέρα εύχομαι.

serenata είπε...

@Summertime Blues

Χαίρομαι που σου άρεσε!

Φιλάκια:))

serenata είπε...

@Giannis Pit
Χαίρομαι πολύ που σου άρεσε Γιάννη μου.
Είναι μεγάλο κείμενο αλλά το βρήκα ιδιαίτερα ενδιαφέρον γι αυτό το ανάρτησα.
Η αγάπη για τον εαυτό μας είναι το πρώτο βήμα για το συναισθηματικό ταξίδι.

Τα φιλιά μου:))

Mia είπε...

Οι ώριμοι άνθρωποι παίρνουν τη ζωή όπως είναι, γλυκιά μου Σερενάτα. Αποδέχονται τα λάθη τους και μαθαίνουν από αυτά. Αποδέχονται τη μη τελειότητα του κόσμου και προσπαθούν να επιβιώσουν. Πόσο δύσκολο είναι πράγματι αυτό. Πολλά φιλιά, φίλη μου.

Άιναφετς είπε...

Απ΄τα ωραιότερα, σοβαρότερα και ωριμότερα κείμενα που έχουν ποτέ γραφτεί Σοφία μου και ας μην είναι του Τσάπλιν, εξ άλλου σημασία έχει τι λέει και όχι ποιος το λέει!!!
Μαθαίνουμε μετά από πολύ πόνο, πως να αποδεχόμαστε τη ζωή έτσι όπως είναι χωρίς να επικρίνουμε πρώτα τον εαυτό μας για να μπορέσουμε στη συνέχεια να μην επικρίνουμε κανέναν και αυτό ονομάζεται ωριμότητα!
Διαγράφουμε απ΄το λεξιλόγιο μας, τη λέξη "δύσκολο" γιατί δεν υπάρχει τίποτα που να μη μπορούμε να καταφέρουμε!
ΑΦιλάκια πολλά και πάντα με πυξίδα τη καρδιά μας!

https://ainafetst.wordpress.com/2018/08/06/%cf%80%cf%85%ce%be%ce%af%ce%b4%ce%b1/

serenata είπε...

@Άιναφετς
'Αποδίδεται στον Τσάπλιν' γράφει. Αλλά τι σημασία έχει;
Ωριμάζουμε από τον πόνο όπως και από την αγάπη.
Μαθαίνουμε ν' αγαπάμε περισσότερο μέσα από τον πόνο.
Ευχαριστώ για την ανάρτηση σου...που δεν είχα διαβάσει... :(
Κάπου διάβασα πως το ένστικτο μας, η καρδιά μας όπως το αποκαλούμε είναι πιο σωστό από τον νου.
Αποκωδικοποιούν γρηγορότερα γεγονότα που δεν έχει προλάβει να καταλάβει το μυαλό.
Με πυξίδα την καρδιά λοιπόν!!

Φιλάκια πολλά μαγισσούλα μου:))

serenata είπε...

@Mia
Πολύ σωστά τα λες φίλη μου!
Κι όμως αυτό που για μας είναι αυτονόητο πολύς κόσμος δυσκολεύεται να το δεχτεί.

Φιλάκια πολλά:))

G & M είπε...

και επειδή ζούμε μονάχα μία φορά σε αυτόν τον κόσμο...
ζήστε την κάθε στιγμή σαν να 'ναι... η τελευταία!!!

Καλό σου βράδυ!!!

serenata είπε...

@G & M
Ναι φίλε μου.
Η ζωή είναι μικρή και μοναδική.
Ας ζήσουμε λοιπόν την κάθε στιγμή!

Φιλάκια:))

Στέλιος Σταυρακάκης είπε...

Τα ώριμα φρούτα όμως πέφτουν. Θα μου πεις, και ένα ώριμο φρούτο έπεσε στο κεφάλι του Νεύτωνα και άλλαξε ο τρόπος σκέψης της ανθρωπότητας.
Η ωριμότητα λοιπόν σε συνδυασμό με ένα έξυπνο μυαλό που θα τη διαδεχθεί, είναι ότι καλύτερο!

Unknown είπε...

Strange "water hack" burns 2lbs overnight

Well over 160 thousand men and women are utilizing a easy and secret "liquids hack" to drop 2 lbs every night as they sleep.

It's very simple and works on anybody.

Here are the easy steps for this hack:

1) Take a drinking glass and fill it up with water half full

2) Then do this weight loss hack

and you'll be 2 lbs skinnier in the morning!