Παρασκευή 20 Ιουλίου 2018

Αναμονή

Η αναμονή στα σαλόνια των ιατρείων θα μπορούσε να συγκριθεί με την αναμονή στην ουρά για τουαλέτα σε μπαρ...
Ισως γιατί βρίσκεσαι με κάμποσους αγνώστους που ανυπομονούν.
Λοξές αμήχανες ματιές που σαν στόχο έχουν την ένταξη σου σε μία ομάδα.
Ο άνθρωπος λειτουργεί πάντα καλύτερα όταν νιώθει μέλος μιας ομάδας, λες και η συλλογικότητα δημιουργεί ασφάλεια.
Η αίθουσες αναμονής στα ιατρεία μοιάζουν τόσο πολύ...
Έπιπλα σαν να βγήκαν από περιοδικό διακόσμησης ειδικά για τα ιατρεία, αδιαφορώντας για οποιονδήποτε κανόνα φενγκ σούι.
Ακόμη και οι τοίχοι συμμετέχουν με πίνακες αντίγραφα γνωστών αριστουργημάτων.
Κάνουν το μάτι να εστιάζει στην πιο απίθανη λεπτομέρεια.
Η αδιάφορη αυτή αισθητική βοηθά, φαντάζομαι, εκείνον που περιμένει καρτερικά την σειρά του, να αδειάσει το μυαλό του....
Σ’ αυτούς τους χώρους λοιπόν δεν υπάρχει τίποτα που να προκαλεί τις αισθήσεις.
Και δεν ξέρω κατά πόσο θα ήταν επιθυμητό κάτι τέτοιο.
Συγκέντρωση αγνώστων, που βρίσκονται μέσα σε λίγα τετραγωνικά.
Εκεί η κατανόηση ισορροπεί με χάρη φλερτάροντας με τη συμπόνοια.
Ναρκώνεσαι από την ησυχία που επικρατεί κι απλώς λιώνεις στο κάθισμα όπως τα ρολόγια του ψεύτικου Νταλί που βρίσκονται απέναντι σου.
Την ώρα που έξω από το παράθυρο του ιατρείου, ο ήλιος φέγγει πίσω από σύννεφα παίρνοντας περίεργα σχήματα.
Και απολαμβάνεις τον χρόνο που σου έχει χαριστεί.
Την παύση που γεμίζει οξυγόνο τα εγκεφαλικά σου κύτταρα και για μια στιγμή εύχεσαι να μπορούσες να μπεις σε ένα κουτάκι.
Οικειοθελώς αυτή τη φορά.
Ένα κουτάκι κόκκινο.
Όπως αυτό στον πίνακα του Μοντριάν
που κάνει παρέα στα ρολόγια του Νταλί
Για λίγο...Ίσα-ίσα...
-Περάστε!

*Πίνακας : 'Εμμονή της μνήμης' Σαλβαδόρ Νταλί

12 σχόλια:

Giannis Pit. είπε...

Επισημάνσεις σημαντικές.
Σε χώρους αποστειρωμένους, σε χώρους που σκοτώνουν το χρόνο. Σε χώρους χαμένων ωρών απ τη ζωή μας. Σε χώρους αναμονής.
Άραγε έχουμε αναρωτηθεί Σερενάτα μου, πόσες ώρες απ τη ζωή μας ξοδεύουμε σε "ουρές" αναμονής ;
Μάλιστα ουρές πεθαμένες ανώφελες.
Μου άρεσε η σημερινή σου ματιά πολύ.
Την καλησπέρα μου να πω.

G & M είπε...

Το άρθρο αναφερόταν αν κατανόησα καλά..., στη "μαύρη" όψη της αναμονής...
Υπάρχει όμως και η γλυκιά όψη...
Όπως, η αναμονή του χρόνου για ένα ταξίδι..., ή η πιο γλυκιά στιγμή της Ζωής, η Αναμονή στο μαιευτήριο...

Άντε καλό Σαββατοκύριακο, Φιλάκια!!!

serenata είπε...

@Giannis Pit
Το ελάφρυνα όσο μπορούσα γιατί η αναμονή σε ιατρεία μόνο ευχάριστη δεν είναι.
Η αναφορά στους πίνακες είναι για να φεύγει το μυαλό από το άγχος.
Οι ώρες που αναμένουμε νομίζω είναι οι χειρότερες ώρες.
Οχι μόνο γιατί είναι χαμένες ώρες, όσο γιατί είναι ώρες που βιαζόμαστε/θέλουμε να περάσουν γρήγορα, να τελειώνουμε.

Καλό Σαββατοκύριακο Γιάννη μου:))

serenata είπε...

@G & M
Περιμένεις για διάφορους λόγους.
Αν το σκεφτείς πάντως για όποιο λόγο και να αναμένεις έχεις άγχος.
Αντε να γεννηθεί το παιδί και να είναι καλά/ άντε να έρθει το καράβι να φύγουμε...
Ενα άγχος μικρό ή μεγάλο το έχεις είτε περιμένεις τον γιατρό είτε το καράβι...

Καλό Σαββατοκύριακο :))

Άιναφετς είπε...

Έχω χρόνια να επισκεφτώ ιατρείο... αλλά εδώ το θέμα για μένα δεν είναι τόσο η "αναμονή" σε κάποιο χώρο, όσο όλο το κείμενο με τους ζωντανούς πίνακες που εσύ ζωγράφισες και το συνόδεψαν... Ένα κείμενο εξαιρετικά γραμμένο και ευαίσθητο και ουσίας, μπράβο Σοφία μου, εύχομαι να μας δώσεις και άλλα παρόμοια κείμενα, χωρίς άγχος!
ΑΦιλάκια πολύ χαρούμενα και καρδιάς!

Mia είπε...

Αχ αυτές οι αναμονές στα ιατρεία. Και ναι, Σερενάτα μου, η αναμονή κρύβει πάντα μέσα της ένα κομμάτι άγχους αλλά και ανυπομονησίας. Ωραία η παρομοίωσή σου ότι στην αναμονή λιώνουμε σαν τα ρολόγια του Νταλί. Καλή σου μέρα, φίλη μου.

Σμαραγδάκι- Ρούλα είπε...

Γενικα η οποιαδηποτε αναμονη Σερανατα μου σε ιατριο η όχι μας γεμιζει ανηπομονησια .. και ανγχος....μακαρι να μπορούσαμε να το ελεξουμε αυτό.. αν δεν υπαρχει λογος αναησυχιας..!! να είσαι καλα και ας παρουμε βαθιες αναπνοες για ότιδηποτε μας ανχώνει.. οτι και αν ειναι αυτό θα περασει.. φιλακιααααα!!

serenata είπε...

@Άιναφετς
Ευχαριστώ για τα καλά σου λόγια μαγισσούλα μου.
Η γνώμη σου είναι πολύ σημαντική για μένα.
Περνώ φρικτές μέρες με τις φωτιές και δεν έχω πολύ κουράγιο.

Φιλάκια πολλά:))

serenata είπε...

@Mia
Είναι τα λιωμένα ρολόγια του Νταλί.
Προσπάθησα να μην το βαρύνω γι αυτό διάλεξα κάτι από τέχνη/ζωγραφική.

Φιλάκια πολλά:))

serenata είπε...

@Σμαραγδάκι- Ρούλα
Μακάρι να περνούσαν όλα με βαθιές αναπνοές Ρούλα μου.
Είμαι δίπλα στις φωτιές της Αττικής και νοιώθω να έχω λιώσει κι εγώ σαν τα ρολόγια του Νταλί...
Σαν τα αυτοκίνητα με την άσφαλτο...
Εχουμε χάσει πολλούς ανθρώπους, έχω χάσει μια παλιά φίλη και...
Εδώ ζούμε έναν εφιάλτη.

Φιλάκια:))

Marina Tsardakli είπε...

Δεν τα πάω καλά με την αναμονή. Είμαι πολύ αγχώδης και προσθέτει στο άγχος μου.
Μου άρεσε που με την χρήση της τέχνης, έδωσες μια πιο ανάλαφρη χροια στο κείμενο σου και πέρασες αποτελεσματικά την ουσία του.
Να 'σαι καλά Serenata μου!
Φιλιά πολλά!

serenata είπε...

@Marina Tsardakli
Καλό μήνα Μαρίνα μου!
Κι εγώ αγχώνομαι όταν περιμένω να με δει γιατρός.
Η τέχνη βοηθά να στραφεί αλλού το μυαλό.

Φιλάκια πολλά :))